vrijdag 27 april 2012

Er klopt iets niet

Wat mij nou zo verbaasd heeft gisteren en vanochtend toen ik er over na ging denken was: hoe is het eigenlijk mogelijk dat er zo snel een accoord kwam?

Hiervoor ben ik de omstandigheden eens gaan bekijken:
- noodzaak en bijbehorende druk aanwezig -> Brussel wilde het, en voor 1 mei
- er moet een basis aanwezig zijn geweest waar Jan Kees de Jager mee 'de boer kon opgaan', anders is het gewoonweg niet mogelijk dat er zo snel zaken besloten zijn
- aansluiting zoeken bij partijen met dezelfde eurofile / linkse signatuur

Met name punt 2: er MOET iets klaar hebben gelegen dat als basis kom worden gebruikt. 'From scratch' een accoord in elkaar draaien lukt gewoon niet. En wie is daar de meest aangewezen persoon voor, met middelen en mogelijkheden om alles financieel door te rekenen om zo een sluitend financieel plaatje te krijgen? -> Jan Kees de Jager.

Ik vermoed dat onze vriendelijk lachende Rutte de onderhandelingen zag gaan mislukken (of daar op aan heeft gestuurd), en Jan Kees de Jager tijdig heeft gevraagd een concept voorstel te maken en financieel door te rekenen.

Op basis van dit concept zou Jan Kees gewoon de fracties kunnen aflopen met de insteek: "ik en mijn team hebben de hele nacht gewerkt aan dit concept, en het ook nog laten doorrekenen. Alles klopt. Kun je je erin vinden".

Hiermee dan gelijk van de gretigheid van partijen om 'rechts ' een hak te zetten gebruik maken.

PVV krjgt nu wel de zwarte piet, maar wat als Rutte de onderhandelingen gewoon uitrekte en zulke hoge eisen stelde dat Geert er wel uit MOEST stapen?

Nee, ik heb Rutte altijd al een linkse vogel gevonden (je voelt zoiets), en hiermee heeft hij Wilders en het Nederlandse volk een streek geleverd. Alles voor 'de goede zaak'.

Daarnaast denk ik dat Maxime Verhagen 'colleteral damage' was, Bijkomende schade, en zo ruimte gaf voor een nieuw linkse CDA.



IK HEB HIERVOOR GEEN BEWIJZEN. ALLEEN VERMOEDENS. MAAR HET FEIT DAT HET ZO SNEL BEKLONKEN IS WORDT EEN WONDER GENOEMD. IK NOEM HET VOOROPGEZET.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen